Учені виявили найяскравіший об’єкт у Всесвіті: світить у 500 трлн разів сильніше за Сонце
Астрономи виявили найяскравіший об’єкт у Всесвіті. Йдеться про квазар J0529-4351, який за день “пожирає” зірку розміром із Сонце.

Учені зняли найяскравіший об’єкт у Всесвіті

Так, відкриття вдалося зробити за допомогою телескопа VLT Європейської Південної Обсерваторії – вчені проаналізували квазар і з’ясували, що він розвивається з рекордною швидкістю.

Квазари – це ядра галактик, що живляться надмасивними чорними дірами. Саме чорна діра дуже швидко поглинає сусідні зірки і зростає щодня.

– Чорна діра в 17 мільярдів разів більша за масу Сонця і “з’їдає” зірку за день. Це робить її найяскравішим об’єктом у відомому Всесвіті, – зазначив астроном Австралійського національного університету Крістіан Вольф.

Утім, небезпеки космічне тіло для нас не становитиме – квазар настільки далеко від Землі, що промінь світла від чорної діри до нас дістався б за 12 млрд років.

Що стосується яскравості, то квазар у 500 трлн разів яскравіший за Сонце. Учені здивовані тим, що ми про таке гігантське космічне тіло дізналися тільки зараз, особливо на тлі інших, менших квазарів.

Науковці планують і далі вивчати цю чорну діру.

Це далеко не перше досягнення астрономів у 2024 році – у січні вчені відкрили новий тип зірок, назвавши їх старими курцями. Усе через хмари, які вони розкидають навколо себе перед смертю.